Poslední recept na mungo palačinky s quinou mě natolik mile překvapil, že jsem se rozhodla zkusit další. Tentokrát jsem použila pouze mungo fazole, rozmixovanou směs nechala pár dní fermentovat a nakonec jsem přidala krátce opečenou zeleninu. A to vám byla zase taková bašta! Navíc zdravá a výživná.

Jediným zádrhelem byla opět moje pánev, která má ke kvalitní nepřilnavé variantě hodně daleko. Ale pokud je člověk opatrnější při otáčení, dají se palačinky připravit i na starší křivé.

TIP! Mungo palačinky jsou nejlepší za čerstva, přímo z pánve, jinak začnou tuhnout a ztrácet na chuti. K podávání se pak hodí vesměs cokoliv stejně jako u tradičních francouzských crêpes. Mě osobně zachutnaly s čerstvou zeleninou, bylinkami a indickými pickles.

Suroviny

na cca 10 palačinek / příprava 15 minut + nabobtnání a fermentace 6 – 24 hodin

  • 1 hrnek mungo fazolí
  • ½ lžičky soli
  • 1 lžíce římského kmínu
  • 1 lžička kurkumy

na podávání

  • libovolná zelenina
  • chutney
  • indické pickles
  • hummus
  • bylinky
Postup
  1. Mungo fazole necháme přes noc nabobtnat. Poté vodu slijeme, nalijeme 2 hrnky čisté vody a rozmixujeme dohladka. Přidáme sůl a směs zakryjeme fólií, do které uděláme pár děr vidličkou. Necháme v pokojové teplotě fermentovat, alespoň 6 – 12 hodin, klidně i déle.
  2. Do fermentovaného těsta přimícháme římský kmín a kurkumu.
  3. Palačinky připravujeme na menší pánvičce, pokud možno s nepřilnavým povrchem, stejně jako klasické palačinky – do olejem vytřené pánve nalijeme naběračkou tenkou vrstvu směsi, kterou roztáhneme po celé její ploše. Pečeme z obou stran dozlatova. Při otáčení je nutné dbát zvýšené opatrnosti, aby se palačinka neroztrhla.

TIP! Přidejte po nalití směsi na pánev oblíbenou krátce osmaženou zeleninu – mrkev, žampiony, cibuli, hrášek, papriku, zelí…

avatar