Ovesné vločky mají v naší dodávce čestné místo. Nabízejí tolik možností, kde je lze uplatnit – od ovesných kaší, přes ranní smoothie, po zeleninové placičky. Navíc jsou plné vitaminů, antioxidantů a komplexních sacharidů, což z nich činí skvělý zdroj energie.

Ranní misku vloček jsem na Zélandu dělala už hodněkrát a tak nějak jsme si zamilovali tuhle variantu. Ne že bychom měli naspěch, ale někdy se hodí rychlá, vydatná snídaně. Především když vstáváme na východ sluníčka, nebo chceme stihnout odliv.

Pro tyto případy mám v obří pixle namíchané vlastní müsli a hned vedle připravené sójové mléko a arašídové máslo. Všechno smíchám dohromady společně se lžící chia semínek a nechám přes noc uležet. Ráno pouze přidám sezónní ovoce, kokosový jogurt (na kterém jsem si vytvořila závislost), ozdobím ořechy, čokoládou a je to.

Ovoce vždy vybírám podle sezóny. A jelikož jediné za rozumnou cenu jsou prozatím banány a jablka, většinou sáhnu právě po nich (jak já se těším na sezónu bobulovin a jiného letního ovoce!). A když mám ráno chuť a čas, narychlo je opeču na kokosovém oleji, provoním kořením a servíruju ještě teplé s namočenými vločkami.

Každé naše jídlo na Zélandu má i svůj vlastní příběh. Tentokrát je to o jízdě na nádherné pláži Oreti, která se při odlivu mění na písčitou dálnici. A to si takhle jedeme a najednou nádherný vyplavený pařez. A o místě, kde budeme snídat bylo rozhodnuto. Kdo potřebuje stůl, když má celou pláž, až na pár rybářů, sám pro sebe. Ty venkovní snídaně, se kterými začínáme každý den, mě nepřestávají bavit (i když mně během vaření začalo pršet a při focení mě malém odnesl vítr). Popravdě si bez toho už nedokážu naše rána ani představit…

Suroviny

na 2 porce / příprava cca 5 minut + odležení

  • 1 ½ plecháčku rostlinného mléka (používám mix sójového mléka a kokosového)
  • 1 plecháček müsli (vločky, ořechy, semínka, sušené ovoce, kokos, skořice…)
  • 1 vrchovatá lžíce arašídového másla
  • 1 lžíce chia semínek

na banán

  • 2 banány
  • kokosový olej
  • špetka od následujícího koření – kurkuma, zázvor, mletý hřebíček a skořice

na podávání

  • kokosový jogurt
  • ořechy
  • čokoláda
Postup
  1. Arašídové máslo si zvlášť rozmícháme s pár lžícemi mléka a přendáme společně se zbytkem ingrediencí (musli, mléko, chia semínka) do uzavíratelné dózy. Pořádně promícháme a necháme uležet přes noc.
  2. Na pár kapkách kokosového oleje si pár minut opečeme nakrájený banán s kořením.
  3. Vločky podáváme s banánem, kokosovým jogurtem, ořechy a čokoládou.

avatar